ІМЕНА

Введіть прізвище героя:

ВЕДУЧА

27.08.05 Телеканал „Інтер” 13:40

01.09.05 Телеканал „Інтер” 11:00

 
 

"Клікніть" на фото для збільшення

     Коли в радянському прокаті з’явився фільм Франко Дзефіреллі „Травіата”, вона ходила дивитися його – сім разів. І заплющивши очі, завмирала від голосу Марії Каллас, яка для неї, студентки київської консерваторії, здавалася недосяжною зіркою. Дівчина й припустити не могла, що мине десять років – і не десь, а на сцені „Метрополітен-Опера” вона співатиме ту саму „Травіату”. І не хто інший, а сам Франко Дзефіреллі скаже журналістам: „Я знав трьох найкращих Віолет світу: Марію Каллас, Терезу Стратас та ... Вікторію Лук’янець!”
     У дитинстві Вікторія Лук’янець майже не гралася ляльками, їх заміняли уроки музики. До музичної школи треба було їхати на інший кінець міста. Дівчинку щодня будили о шостій ранку і дві години везли на заняття. Але маленька Вікторія не нарікала: вона мріяла стати... естрадною співачкою.

"Клікніть" на фото для збільшення


     Вікторії не було сімнадцяти літ, коли вона вступила до консерваторії. Її взяла до свого класу знаменита тоді Єлизавета Чавдар, яка відразу помітила в своєї учениці незвичайні здібності. Але на третьому курсі слухняна і, як здавалося, маленька Вікторія шокувала тата й маму заявою про те, що вона ... виходить заміж. Батьки злякалися, що заміжжя закриє доньці дорогу на велику сцену, і вдалися до запобіжних заходів. Та їхня Вікторія була не лише талановитою, а ще й дуже впертою.
     Дякувати Богові, усе складалося блискуче. На четвертому курсі консерваторії їй випала можливість поїхати на Всесоюзний конкурс вокалістів імені Глинки. Конкурс проходив у Баку, і на нього з’їхалося більш як двісті солістів з усього Союзу. Вікторія серед них була наймолодшою...

"Клікніть" на фото для збільшення


     Перемога на конкурсі та червоний диплом консерваторії відчинили перед Вікторією двері в головний український театр. Київська опера тоді, у середині вісімдесятих, переживала період піднесення, який театрали охрестили епохою Турчака-Молостової. Таланти, вирощені цим чудовим дуетом, були настільки яскравими, що театр іще називали колективом зірок. Увійти до нього молодій співачці було непросто.
     У київській опері Вікторія успішно дебютувала в „Царевій нареченій”. Згодом було ще кілька маленьких другорядних ролей, а потім... Потім – настало творче затишшя: ні нових постановок, ні гастролей, ні творчих конкурсів. До того ж це були сумнозвісні дев’яності роки, коли хаос та розгубленість охопили всі сфери життя, в тому числі й культуру. І хтозна, як склалася б творча доля Вікторії Лук’янець, якби її мама не вирішила поїхати до Москви й попросити допомоги в Ірини Архипової.

"Клікніть" на фото для збільшення


     …Відбір на Міжнародний конкурс Моцарта вже закінчився. Але Ірина Архипова, яка була головою Музичного товариства, взяла на себе відповідальність і внесла прізвище Вікторії до списку учасників. Архипова не помилилася: Вікторія тріумфально виграла конкурс. Ця перемога стала великим поштовхом в її сольній кар’єрі. Саме на конкурсі Моцарта українську співачку помітив імпресаріо Віденської штадц-опери. Її запросили на прослуховування до Відня і запропонували контракт.
     У штадц-опері молодій співачці платили мало, та й ролі в неї були здебільшого другорядні. Ала Вікторія старанно виконувала свою роботу. Вона чітко відпрацьовувала репетиції та викладалася сповна в найменшій партії. А ще – вірила в свою зірку. Бо якщо є справжній талант – неодмінно приходить момент, коли його помічають. Із Вікторією Лук’янець це сталося під час фестивалю в Зальцбурзі. Її, ще маловідому співачку, взяли „на підстраховування” в „Травіату”, в якій диригував Рікардо Муті. Перед генеральною репетицією Вікторії несподівано зателефонували.

"Клікніть" на фото для збільшення


     На прем’єрі „Травіати” співала Андреа Рост, але успіх Вікторії вона перевершити не змогла. Усі газети, які наступного дня писали про прем’єрну виставу, розмістили фото Вікторії Лук’янець. Це був іще один переломний момент в її творчості. Після фестивалю в Зальцбурзі вона разом з Рікардо Муті виступила в двадцяти виставах у Ла Скала.
     У Віденській штадц-опері ставлення до співачки швидко змінилося. Їй почали давати головні партії, а адміністрація театру поспішила переглянути умови контракту. Австрійські ж газети пригадали, що після сезонів Соломії Крушельницької жодна українка не мала такого успіху в їхній опері.
     Перейшовши на вільний хліб, Вікторія лишилась у Відні. Поступово її життя в Європі усталилось: власна квартира, престижна віденська гімназія для доньки, приватна вокальна школа, яку відкрив її чоловік Юрій. Сама ж оперна прима досягла того рівня, коли режисери ставлять спектаклі під її голос, а гастрольний графік розписано на кілька років наперед. То вона співає різдвяний концерт із Хосе Карерасом у Мюнхені, а то збирає аншлаги в Сан-Карло із самим Лучано Паваротті...

"Клікніть" на фото для збільшення


     Пізніше разом із Лучано Паваротті Вікторія відкривала новий сезон в „Ла Скала”. У своїй автобіографічній книжці Паваротті написав, що коли Вікторія співає в „Ла Скала” – її голос чути на Капрі.
     Сонячне сопрано Вікторії Лук’янець почули навіть у далекій Японії. Кілька років поспіль японці запрошували співачку на свій фестиваль оперного мистецтва, та її графік був заповнений іншими виступами. І все-таки п’ять років тому Вікторія поїхала на фестиваль – щоб підкорити Японію і самій закохатися в цю країну.
     Тепер Вікторія часто гастролює в Японії, де має свій фан-клуб, а її талантом захоплюється навіть сам імператор. Нещодавно японці спеціально для Вікторії зробили постановку „Любовного напою”.

"Клікніть" на фото для збільшення


     Упродовж дванадцяти років, що Вікторія Лук’янець живе в Австрії, вона дуже часто приїздила в Україну: відвідати батьків, поблукати улюбленими київськими вуличками і, звичайно ж, виступити тут, удома. Коли співачці запропонували підтримати новостворений донбаський симфонічний оркестр – вона охоче погодилась. І на глибині дві тисячі метрів під землею, у соляній шахті, відбувся перший спільний концерт, який так і називався „Соляна симфонія”.
     Маленька Вікторія не раз добувала великі перемоги на найкращих сценах світу. Але її трудова книжка й досі лежить у київській опері. І, як зізналася співачка пресі, у неї є дві мрії. Вона хоче познайомитися з Ліною Костенко. І – заспівати партію Джильди в „Ріголетто” на сцені Національної опери України...

 

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

 

Produced by
NIRVANA Studio

 

© OMEGA-TV 2003