ІМЕНА

Введіть прізвище героя:

ВЕДУЧА

17.12.05 Телеканал „Інтер” 14:25

22.12.05 Телеканал „Інтер” 11:15

 
 

"Клікніть" на фото для збільшення

     Навесні тисяча дев‘ятсот вісімдесят третього року жива черга в три ряди оперізувала критий ленінградський стадіон. На встановленому там великому екрані до пізньої ночі показували фільм „Білявка за рогом”.
     Картина відразу ж увійшла до золотого фонду радянського кінематографу. Захоплені глядачі запам‘ятали ім‘я режисера. І не дарма. Наступні його фільми побивали рекорди популярності і викликали захват у колег. Прем‘єри його нової стрічки – екранізації епохального роману Михайла Булгакова „Майстер і Маргарита” – із нетерпінням чекають сьогодні мільйони телеглядачів.
     Усі предки Бортка по материнській лінії – українські селяни. Мати ж Володимира, яка під час Великої Вітчизняної служила в артилерійському полку, після війни опинилась у Москві.
     Щоправда, багато шкільних предметів насилу давалися юному професору. Його здібності виявлялися тільки в гуманітарній сфері. А втім, хоча вся його сім‘я була пов‘язана з театром, сам Володя не відразу збагнув, у чому його покликання. І спочатку обрав зовсім іншу стежку.

"Клікніть" на фото для збільшення

     В інституті Володимир учився блискуче. Його студентські роботи здобували нагороди на фестивалях та конкурсах союзного й міжнародного значень. Талант, даний від Бога, проявився повною мірою. Однак працювати на Кіностудії імені Довженка молодому перспективному режисерові виявилося непросто. Догматизм і відсталість керівництва не давали Володимиру можливості реалізувати творчий потенціал.
     Своєю першою на Ленфільмі стрічкою – „Комісія з розслідування” – Бортко здобув визнання колег. І почав збирати навколо себе колектив унікальних спеціалістів. Він підкоряв людей шармом та енергією. Дехто з тих, із ким Бортко почав працювати двадцять років тому, співпрацюють з ним і досі.

"Клікніть" на фото для збільшення

     Успіх наступної картини Бортка затьмарив усі його попередні досягнення. Екранізація «Собачого серця» стала улюбленим, справді народним фільмом. Важко сказати, скільки мільйонів людей звернулися до творів Михайла Булгакова тільки завдяки таланту Бортка. Картина дивовижно відтворила дух епохи, іронію та мудрість великого письменника. Для багатьох глядачів «Собаче серце» – найкращий фільм за всю історію радянського кінематографу.
     Тріумф «Собачого серця» дав режисерові можливість запрошувати до участі у своїх фільмах найкращих акторів світу. Популярний після серіалу «Спрут» Мікеле Плачидо зіграв головну роль у драмі Бортка «Афганський злам». Бурхливі переміни в країни зірвали роботу над фільмом: на думку критиків, картина вийшла зім‘Ята і багатьох розчарувала.
     На початку дев‘яностих років російська кіноіндустрія переживала тяжку кризу. Для дешевих «кооперативних» фільмів, які рясніли сценами сексу й насильства, геніальні режисери потрібні не були. Творець суперпопулярного «Собачого серця» опинився без роботи.

"Клікніть" на фото для збільшення

     По довгій перерві Бортка запрошують попрацювати в комерційному кіно і зняти кримінальну драму. Отак народився «Бандитський Петербург» – мабуть, перший якісний пострадянський детектив. Лиходії та жертви, працівники прокуратури і злочинці, підкорившись режисерському генію, перестали бути шаблонними персонажами. Серед погонь і перестрілок глядач уперше побачив справжні людські почуття.
     Після гучного Успіху «Бандитського Петербурга» Бортко міг дозволити собі знімати те, що хотів. Енергія та воля допомагають йому знаходити гроші; грати в його фільмах знову вважають за честь найкращі актори. А режисер – не полишає надії повернутися до екранізації класики. Він пропонує кілька багатосерійних телепроектів каналу «Росія». І знаходить однодумця в особі продюсера каналу Валерія Тодоровського: той підтримує ідею Бортка екранізувати роман Достоєвського «Ідіот».

"Клікніть" на фото для збільшення

     До роботи над серіалом „Ідіот” Бортко залучив ціле сузір‘я відомих акторів. І колеги, й критики одностайно відзначають його, вкрай важливе для режисера, вміння добирати блискучих виконавців.
     На знімальному майданчику Володимир Бортко вимогливий і до себе, і до тих, із ким працює. Але соратники бачать у ньому не лише деспотичного режисера, а й справжнього друга. Вимушено суворий під час роботи, до близьких людей Бортко ставиться ніжно й турботливо.

"Клікніть" на фото для збільшення

     Безсонні ночі й виснажлива робота на майданчику лишаться за кадром. Глядач побачить фільм, який знову змусить його замислитися про вічні проблеми. Адже, попри сумніви скептиків і побоювання містиків, можна сміливо твердити, що перша вдала екранізація «Майстра і Маргарити» відбулася.
     «Рукописи не горять», - написав колись Михайло Афанасійович Булгаков. Доля його безсмертного роману – найкраще підтвердження цих слів. І це стосується не лише книг, але й по-справжньому талановитих картин, - упевнений Володимир Бортко. Режисер, якого вже зараз по праву вважають класиком світового кінематографу.

 

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

"Клікніть" на фото для збільшення

 

Produced by
NIRVANA Studio

 

© OMEGA-TV 2003